Péče o pleť - základní informace

 

Artistry určuje směr vývoje kosmetiky. Firma Amway má z hlediska možností výzkumu, vývoje a výroby nejvybavenější kosmetický závod na světě. Řada patentů svědčí o tomto rozvoji, který vynáší kosmetiku Artistry na špičku kvality.

Kosmetika Artistry vznikla v roce 1968. Vývojové řady se od sebe liší změnami v chemickém složení a ve vývoji obalové techniky. Celá kosmetika se dělí do dvou velkých celků:

- pěstící kosmetika

- dekorativní kosmetika

Dekorativní kosmetika je překrásná a největší efekt má, pokud je nanášena na pleť ošetřenou pěstící kosmetikou. Pomocí líčidel totiž není možné zásadnějším způsobem zlepšit kvalitu pleti, k tomu je zapotřebí pěstící kosmetika.

Prostředí výroby této kosmetiky je v podstatě shodné s farmaceutickým průmyslem. Při výrobě se velmi dbá na absolutní čistotu.

 

Artistry na celosvětovém trhu

Podle společnosti Euromonitor*), která se specializuje na poskytování údajů o celosvětovém spotřebitelské trhu, se Artistry řadí mezi pět nejprodávanějších prestižních značek přípravků péče o pleť a dekorativní kosmetiky na světě. Prestižní značky se od běžně prodávaných liší způsobem tvorby ceny, pozicí na trhu, balením a kvalitou.

- nejprodávanější pětice: Artistry, Clinique, Lancome, Estée Lauder a Sofina

- další prestižní značky, které se umístily za nejprodávanější pěticí: Revu, Shiseido UV White, Elixir, Clarins, Blanchir, Vichy, Prescriptives, Christian Dior, Prondia, Deux Seize a mnoho dalších

*) Společnost Euromonitor má ústředí v Londýně a na celém světě spolupracuje s více než 600 výzkumníky.

 

Artistry má testy:

  1. dermatologické
  2. alergologické
  3. oftalmologické
  4. testování neprobíhá na zvířatech, ale na uměle pěstovaných buněčných kulturách, které vytváří simulaci pokožky

 

Trochu o kůži

- kůže je největší orgán lidského těla (6m2) - nejcitlivější je na obličeji, na krku, v dekoltu a na hřbetech rukou

- skládá se ze zárodečné vrstvy, škáry (ta obsahuje mazové a potní žlázy), podkožní vazivo (nervová zakončení, kolagen)

- vzhled kůže kromě kosmetických přípravků také ovlivňují faktory jako: množství tekutin, spánek, sport, strava, stres, toxické látky (káva, čaj, léky, kouření, alkohol), počasí, smog, UV záření, extrémní teploty, přirozené stárnutí, hormonální změny

- na kůži se vytváří hydrolipidový film, jehož pH je 5,5 - je to přirozená kyselá ochrana proti bakteriím

- péči o pleť velmi podceňují hlavně muži, u nichž je prokázán 3x vyšší výskyt rakoviny kůže oproti ženám

 

Kůži dělíme na suchou, mastnou a citlivou

- typ pleti určujeme podle T zóny (oblast čela, nosu a brady)

- umyjte si večer obličej a ráno po probuzení si jej v oblasti T zóny otřete papírovým ubrouskem

  suchá - na pleti se tvoří šupinky, je matná, napjatá, náchylná ke tvorbě vrásek, bez akné

  mastná - lesklá, rozšířené póry, které se ucpávají, minimum malých vrásek

  citlivá - vznik alergických reakcí na mnohé kosmetické přípravky, pocity pálení pleti